اخبار داغ

آیت الله محمدی همدانی؛

تبیین اصول شیعه در جهان، جهاد تبیین روحانیون است/ حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته علمای دین و روحانیون بود

تبیین اصول شیعه در جهان، جهاد تبیین روحانیون است/ حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته علمای دین و روحانیون بود
استاد حوزه های علمیه قم در کنگره ملی شهدای روحانی اردبیل به لزوم جهاد تبیین در علما پرداخت و گفت: شناسایی شبهات و پاسخگویی به آنها در کنار تبیین اصول شیعه از جمله مصادیق جهاد تبیین روحانیون در عصر حاضر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ،آیت الله محمدی همدانی  ظهر امروز در کنگره ملی شهدای روحانی که همزمان با سراسر کشور در اردبیل برگزار شد به تبیین ویژگی های شهدا و مجاهدین فی سبیل الله پرداخت و گفت: شهدا  و بندگان صالح خداوند متعال خود تربیت یافته عالمان و بزرگان دین  مبین اسلام هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

وی با بیان اینکه روحانیون باید قدر و مرتبه خود را بدانند، گفت: ترویج ارزش های دینی و انسانی از رسالت های مهم روحانیون است.

,

این عالم دینی در ادامه سخنان خود به لزوم جهاد تبیین در علما پرداخت و گفت: شناسایی شبهات و پاسخگویی به آنها در کنار تبیین اصول شیعه از جمله مصادیق جهاد تبیین روحانیون در عصر حاضر است.

,

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت و ارزش اخلاق در عام پرداخت و گفت: وقت آن رسیده است که حوزه های علمیه با ورود به مباحث مهم و اساسی  همچون فلسفه و عرفان گام های بزرگی برای تعالی انسان ها بردارند.

,

آیت الله محمدی همدانی در ادامه سخنان خود به احادیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) قبل شهادت، شهدای بسیاری را پرورش داد.

,

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی خود پرورش یافته علمای دین و روحانیون مجاهد بود، گفت: علما باید قدر خود را بدانند چراکه شهدایی چون حاج قاسم را به جامعه تحویل دادند.

,

این عالم دینی از آیت الله طباطبایی و آیت الله مدنی به عنوان افتخار آذربایجان نام برد و گفت: مردم آذربایجان به ویژه تبریز باید به داشتن علمایی چون شهدای محراب افتخار کنند.

,

این استاد حوزه در پایان سخنان خود از طلاب و روحانیون خواست تا با دقت در یادگیری علوم دینی و خودسازی به مراتب بالای علمی و انسانی دست یابند تا بتوانند با تدبر در اسلام و قرآن با پرورش انسان های صالح به اسلام خدمت کنند.

,

وی از پرورش ولی به عنوان مهمترین کار بزرگان دین نام برد و گفت: ملا حسینقلی همدانی از جمله بزرگانی است که با پرورش  ولی در زمان خود بزرگترین خدمت را به دین اسلام کرد.

,

آیت الله محمدی همدانی با بیان اینکه پرورش ولی به مراتب با اهمیت از پرورش فقیه است، گف: ولی کسی است که به ولایت تکوینی رسیده  و توانسته در راستای تبلیغ دین اسلام در جهان گام های بزرگی بردارد.

,

وی در پایان سخنان خود به یکی از مقام های والای اخروی اشاره کرد و گفت: در آخرت مقامی است که اغلب پیامبران  و شهدا به ان غبطه می خورند و ان مقام بالاتر از مقام انبیا  و شهدا است.

,

این استاد حوزه  از مقام حضرت زینب کبری(ع) به عنوان نمونه این مقام نام برد و گفت: اگر جهاد زینب کبری(س) نبود امروز خبری از اسلام هم نبود چراکه حضرت زینب(س) با روشنگری و جهاد تبیین خود مانع تحقق اهداف دشمنان اسلام شد و واقعه کربلا را تا ابد تاریخ زنده نگه داشت.

,

وی از مقام امام خمینی(ره) نیز به عنوان یکی دیگر از نمونه های مقام والای اخروی نام برد و گفت: این سید یتیم نیز کاری کرد که اغلب انبیا توان انجام آن را نداشتند چراکه با قیام خود پرچم اسلام را در جهان برافراشت و ضمن نابودی طاغوت، گامهای بزرگی برای نابودی استکبار در جهان برداشت و جامعه اسلامی را در جهان محقق کرد.

,

آیت الله محمدی همدانی در پایان سخنان خود  از علمای دین خواست تا با پرورش انسان های فرهیخته ای چون آیت الله بهشتی، افراد صالحی با هویت یک امت را به جهان اسلام تحویل دهند تا در آینده نزدیک جامعه اسلامی ما به تمدن اسلامی مدنظر تبدیل شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه