اخبار داغ

واکاوی جراحی اقتصادی دولت؛

پالس مثبت بازار به مردمی شدن یارانه‌ها / قاچاق رنگ باخت؛ معاندین سر خورده شدند

پالس مثبت بازار به مردمی شدن یارانه‌ها / قاچاق رنگ باخت؛ معاندین سر خورده شدند
جراحی اقتصادی دولت پالس مثبتی به بازار کالا وارد کرد و علیرغم سعی معاندان برای آشوبگری این تلاش های ناکام و تا اینجا کار قاچاق کالا رنگ باخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ، پس کش و قوس های فراوان ارز جهانگیری در دولت رئیسی با نظر مثبت مجلس حذف و یارانه های به صورت مستقیم به حساب مردم واریز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

اقتصادانان فارغ از هر گونه گرایش سیاسی به رشد نقدینگی و عدم به‌کارگیری آن در تولید در کنار استقراض دولت از بانک مرکزی و خلق پول بی‌سابقه‌ای که در دولت روحانی توسط سیستم بانکی صورت پذیرفته و موجب ایجاد تورم در اقتصاد امروز کشور شده اذعان دارند.

, ه رشد نقدینگی و عدم به‌کارگیری آن در تولید در کنار استقراض دولت از بانک مرکزی و خلق پول بی‌سابقه‌ای که در دولت روحانی توسط سیستم بانکی صورت پذیرفته و موجب ایجاد تورم در اقتصاد امروز کشور شده اذعان دارند.,

اجرای سیاست های جدید اقتصادی دولت زیر ذره بین شبکه های معاند نیز قرار گرفت و از همان روزهای اول با تولید شایعات رنگارنگ سعی شد تا جو آرام بازار و جامعه ملتهب شود که با هوشیاری مردم این تلاش های ناکام ماند.

, اجرای سیاست های جدید اقتصادی دولت زیر ذره بین شبکه های معاند نیز قرار گرفت و از همان روزهای اول با تولید شایعات رنگارنگ سعی شد تا جو آرام بازار و جامعه ملتهب شود که با هوشیاری مردم این تلاش های ناکام ماند.,

توزیع عادلانه یارانه با راه اندازی کالابرگ الکترونیک/ مجلس در کنار مردم است

, توزیع عادلانه یارانه با راه اندازی کالابرگ الکترونیک/ مجلس در کنار مردم است,

, , ,

سید کاظم موسوی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت: دولت رئیسی گام به گام برای اصلاح اقتصادی کشور جلو می رود و با حذف ارز ترجیحی و ارائه مستقیم به مردم دست سوداگران و مافیای قدرت را کوتاه می کند.

,

وی افزود: کالابرگ الکترونیک بدین منظور از سوی مجلس مطرح شد تا یارانه بصورت عادلانه در بین مردم توزیع شود وگرنه اختصاص نقدی می تواند تورم زا نیز باشد که دولت در این زمینه مهلت چند ماهه خواسته است.

,

نائب کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معیشت مردم اولویت مجلس و دولت است که با تخصیص یارانه ها بصورت کالابرگ الکترونیکی می توان قدرت خرید را در جامعه افزایش داد.

,

اختصاص کالابرگ های الکترونیک برای ارزاق اساسی مردم به گفته کارشناسان اقتصادی می تواند در صرفه جویی و ارزانی مفید به فایده باشد از این رو مجلس با واریز یارانه ها بصورت نقد مخالف است و دولت نیز در این زمینه مهلت چند ماهه خواسته است.

,

عدم کنترل ارز ترجیحی، زمینه ساز گسترش پدیده قاچاق در کشور / فشارهای تورمی تابستان کاهش می یابد

, عدم کنترل ارز ترجیحی، زمینه ساز گسترش پدیده قاچاق در کشور / فشارهای تورمی تابستان کاهش می یابد, عدم کنترل ارز ترجیحی، زمینه ساز گسترش پدیده قاچاق در کشور / فشارهای تورمی تابستان کاهش می یابد,

, , , ,

بهنام آزادی  اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در گفتگو با سبلان ما، به موضوع هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: این برنامه مهم و حیاتی جزو برنامه های اساسی دولت و مجلس است که در راستای اصلاحات اقتصادی در حال انجام است.

, سبلان ما,

وی به سیاست های اقتصادی دولت روحانی و ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: این سیاست منجر به افزایش تورم، رانت، فساد اقتصادی شد که در کنار آن بودجه ملی نیز توسط عده ای منفعت طلب و سود جو با انواع قاچاق ارز و کالا به غارت می رفت.

,

وی به اختصاص ارز ترجیهی در این سال ها برای عبور از بحران و کاهش فشارهای اقتصادی  و تثبیت قیمت کالاهای اساسی شاره کرد و گفت: برخی سودجویان با استفاده از رانت موجود به غارت بیت المال پرداختند و با واردات کالاهایی که در داخل امکان تولید وجود داشت عملا باعث رکود تولید، افزایش بیکاری و ورشکستگی کارگاه های تولیدی شدند.

,

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه ارز ترجیحی نه تنها مشکلی از کشور حل نکرد بلکه موجب تشدید پدیده ای به نام قاچاق کالا با نرخ مصوب دولتی به خارج از کشور و سودهای کلان عده ای خاص شد.

,

وی به عنوان مثال به قاچاق شکر اشاره کرد و گفت: شکری که با ارز ترجیحی مبلغ 3هزار تومان به دست مصرف کننده داخلی می رسید قاچاق و در آن سوی مرز به قیمت 30هزار تومان معامله می شد که سود سرشاری نصیب قاچاقچیان می کرد در حالیکه این بیت المال بود و از در واقع از جیب مردم غارت می شد.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصلاح اقتصادی کسری بودجه دولت را نیز کاهش می دهد گفت: با کاهش کسری بودجه فشارهای مالیاتی و نیاز به چاپ اسکناس جدید نیز تا حدی کاهش می یابد این عامل باعث تقویت پول ملی نیز خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه دنبال کردن سیاست های اقتصادی دولت گذشته  موجب لبریز شدن آستانه تحمل جامعه می شد، گفت: تداوم سیاست های دولت های گذشته اقتصاد کشور را از بین می برد بنابراین دولت در کنار مجلس به این نتیجه رسیدند که با جراحی اقتصاد کشور نوار غارت بیت المال را بریده و با هدفمند کردن یارانه ها، ضمن افزایش قدرت خرید اقشار متوسط و کم برخوردار جامعه در واقع پول ملی کشور را تقویت و در آینده ای نه چندان دور زمینه ساز شکوفایی اقتصای و رفاه ملت  شوند.

,

این اقتصاددان اردبیلی با بیان اینکه فشارهای تورمی در تابستان کاهش می یابد گفت: رهاسازی قیمت ها به علت وفور محصولات کشاورزی  در این فصل کمک کننده به طرح اصلاح اقتصادی است چراکه در فصل تابستان و برداشت محصولات کشاورزی نیاز به واردات را کاهش داده و بالتبع موجب وفور کالاهای اساسی در بازار داخلی می شود که این خود آرامش خاطر برای مردم می شود، ضمن انکه مردم نیز برای تداوم وضعیت در طول سال از آمادگی بیشتری برخوردار می شوند.

,

کنترل و تنظیم بازار با ورود فوری مسئولان استانی 

, کنترل و تنظیم بازار با ورود فوری مسئولان استانی ,

, , ,

با اجرای سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم و فرمان جدی به استانداران و فرمانداران این مسئولان توجه ویژه برای وفور کالا های اساسی در بازار داشتند.

,

سید محمد اعتماد در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت: به جهت  کنترل بازار و اقدامات لازم  خط قرمز تعریف کردیم که به بهانه افزایش قیمت کمبودی در حوزه تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم، در حوزه نان از حیث تامین آرد مشکلی نداریم و روزانه در سطح شهرستان بالای یک میلیون ۷۰۰ قرص از انواع مختلف نان پخت می شود.

, سبلان ما,

وی افزود:نرخ حداکثری  تعیین شده  برای هر کیلوگرم  مرغ ۵۵ هزار تومان است که با توزیع گسترده و اقدامات انجام شده قیمت ها به نزدیک 50 هزار تومان نیز رسیده و در صورت لزوم  مقدار قابل توجهی مرغ و گوشت قرمز یخ زده  ذخیره داریم که به تبع نیاز پخش می شود.

,

فرماندار اردبیل بیان اینکه ۳ هزار تن روغن در مراکز عرضه استان اردبیل توزیع شده است تصریح کرد: برنج خارجی به مقدار قابل توجهی در شهرستان اردبیل پخش شده است و در روزهای آتی ۴۰۰ تن برنج تایلندی با نرخ 12 هزار  و پانصد تومان صرفا درسطح شهرستان  اردبیل توزیع می شود.

,

ارز ترجیحی در دولت گذشته ، زمینه ساز فسادهای بزرگ اقتصادی بود

, ارز ترجیحی در دولت گذشته ، زمینه ساز فسادهای بزرگ اقتصادی بود, ارز ترجیحی در دولت گذشته ، زمینه ساز فسادهای بزرگ اقتصادی بود,

, , , ,

 راشد پرستار در گفتگو با خبرنگار سبلان ما با بیان اینکه جراحی اقتصادی آغاز نشده موفقیت آمیز است، گفت: این طرح علاوه بر ریشه کن کردن رانت و کاهش زمینه های فساد اقتصادی ،دغدغه های معیشتی مردم را نیز برطرف می کند.

,

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت فعلی اقتصاد کشور و تحولات در حوزه ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: اقتصادی که امروز دولت آن را در دست گرفته و اجرایی می‌کند حذف ارز ترجیحی است. ارز ترجیحی که قبلاً در سال‌های گذشته با نام کمک به واردات کالاهای اساسی یاد می شد ، رفته رفته با رانت های بد تبدیل به فسادهای اقتصادی بزرگ شد که هم کمر تولیدکننده داخلی را ‌شکست  و هم به مردم فشار چند برابری در حوزه اقتصادی معیشتی آورد. 

,

دبیر شبکه ملی رویش جوانان انقلاب گفت: در سال‌های گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان ارز ترجیحی واردات کالاهای مهم و اساسی یاد می‌شد تا بیشتر با آن مواد اولیه و کالاهای ضروری وارد شود اما تبدیل به واردات کالاهای مشابهی  شد که در داخل تولید می‌شود و این منجر به تعطیل شدن بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولید و بیکار شدن چند صد هزار و حتی میلیونها کارگر در کشور شد.

,

آنچه دولت در نظر گرفته و اهداف پیش رو که برای  اصلاحات اقتصادی مدنظر دارد اگر با برنامه ریزی مدون پیش رود قطعا در سفره مردم آثار مثبتی خواهیم دید.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه