اخبار داغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل:

تغییر سیاست قبلی ارز ترجیحی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است/ هیچ کمبودی در حوزه کالاهای اساسی نداریم

تغییر سیاست قبلی ارز ترجیحی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است/ هیچ کمبودی در حوزه کالاهای اساسی نداریم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل به سیاست اختصاص ارز ترجیحی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سیاست اعمال شده نه تنها به نفع دهک‌های پایین جامعه اجرا نشد، بلکه منجر به شکل‌گیری قاچاق، توزیع خارج از شبکه، رانت و فساد شده بود که توقف این روند به یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاسر عبداللهی عابد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در گفتگو با  سبلان ما ، به تشریح سیاست های جدید اقتصادی پرداخت و گفت: بر اساس نظر کارشناسان یکی از موضوعات مهمی که در سال‌های اخیر منجر به افزایش قابل توجه تورم در سطح کشور شده، اختصاص ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی به ضرورت همراهی  مردم از اجرای سیاست های جدید یارانه‌ای پرداخت و گفت: شرایط و اقتضائات کشور و عدم امکان ادامه سیاست قبلی ایجاب می‌کرد که سیاستگذاری ارزی دولت شاهد اصلاحاتی باشد و این مبلغ به جای افزایش روند قاچاق و واسطه‌گری، به مردم تعلق گیرد.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اظهار داشت: سیاست اختصاص ارز ترجیحی در سال‌های گذشته نه تنها به نفع دهک‌های پایین جامعه اجرا نشد، بلکه منجر به شکل‌گیری قاچاق، توزیع خارج از شبکه، رانت و فساد گردید که توقف این روند به یک ضرورت تبدیل شده است.

,

وی با اشاره به این‌که اعمال سیاست جدید بیش‌تر بر روی نهاده‌های دامی و روغنی پایه‌ریزی شده است، تصریح کرد: هیچ افزایش قیمتی در حوزه دارو نخواهیم داشت و در حوزه نان نیز هیچ‌گونه سهمیه‌بندی اعمال نخواهد شد.

,

عبدالهی با بیان اینکه گندم مورد نیاز استان اردبیل برای تهیه آرد و نان توسط دولت خریداری و ذخیره شده و هیچ کمبودی در این حوزه نداریم تاکید کرد: افزایش تقاضای خرید و صف‌های نان بر اساس برخی شایعات موجود بوده که این موضوع در حال رفع شدن است.

,

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به‌نفع افراد کم‌درآمد جامعه است،گفت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها منجر به توقف خروج غیرقانونی کالاهای برخوردار از ارز ترجهی، خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه