اخبار داغ

استاندار اردبیل خبرداد؛

اتخاذ تدابیر ویژه نظارت بر قیمت‌ها/ پرداخت مستقیم یارانه به مردم اثربخش‌تر است

اتخاذ تدابیر ویژه نظارت بر قیمت‌ها/ پرداخت مستقیم یارانه به مردم اثربخش‌تر است
استاندار اردبیل با بیان اینکه شیوه توزیع یارانه قبلی بیش‌تر شامل دهک‌های بالا شده و دهک‌های پایین جامعه از کم‌ترین میزان یارانه بهره‌مند می‌شدند، گفت: پرداخت مستقیم یارانه به مردم اثربخش‌تر و عادلانه تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی اردبیل در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت اقتصادی استان اردبیل پرداخت و گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه اقتصادی تغییر و تحولی رخ دهد، باید تصمیمات سخت، جسورانه و متعهدانه بگیریم؛ یارانه‌ای که قبلاً به آن شکل تخصیص می‌یافت، گذشته از این‌که به‌صورت مناسب دست مردم نمی‌رسید، بیش‌تر شامل دهک‌های بالا شده و دهک‌های پایین جامعه از کم‌ترین میزان یارانه بهره‌مند می‌شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مانند روال سال‌های گذشته‌ یارانه را به‌صورت ارز به واردکننده تخصیص دهیم، باید ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار ارز تخصیص داده شود که این به معنای افزایش مجدد پایه پولی و نقدینگی بوده و تورم لجام گسیخته را به‌دنبال دارد و این تورم تمام شرایط و زندگی مردم را به هم می‌زند، بنابراین مسیری که انتخاب شده، یک مسیر ناگزیر است.

,

استاندار اردبیل به قیمت نهاده های دامی نیز اشاره کرد و گفت: وقتی قیمت نهاده آزادسازی شده، قیمت مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات و روغن خام که وارد کشور می‌شود، تغییر خواهد یافت و مابه‌التفاوت قیمت این اقلام در قالب یارانه مستقیم به حساب مردم پرداخته می شود تا این یارانه اثربخش‌تر و نزدیک به عدالت باشد.

,

وی به محصولات وابسته به روغن و تخم مرغ نیز اشاره کرد و گفت:به هر حال این کالاها قیمت مشخصی خواهند داشت و برخی از کالاها هم متاثر از افزایش قیمت این کالاها خواهد بود؛ برای مثال قیمت کالاهایی که مواد اولیه آن تخم مرغ و روغن است افزایش خواهد یافت که باید بر قیمت این کالاها نظارت شود.

,

عاملی تصریح کرد: اطمینان داریم که اصناف و بازاریان و عرضه‌کنندگان کالا در کنار مردم و برای ایجاد آرامش خاطر مردم هستند و اگر هم کسانی بخواهند سوءاستفاده کنند، این آمادگی وجود دارد که نظارت تشدید شود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه