اخبار داغ

دوچرخه سواری آبستن اتفاقات تازه

پاک شدن نام قمری و اطلاعات فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در سایت UCI؛ حذف آش با جاش!/ دست و پا زدن متخلفین؛ دیگی که نباید برای دیگران بجوشد

پاک شدن نام قمری و اطلاعات فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در سایت UCI؛ حذف آش با جاش!/ دست و پا زدن متخلفین؛ دیگی که نباید برای دیگران بجوشد
فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نام رئیس پیشین فدراسیون ایران را حذف کرد اما در پس این ماجرا اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از پایان دوره ریاست خسرو قمری در فدراسیون دوچرخه سواری و برگزاری انتخابات در خرداد 1400 با توجه به عدم تایید آن از سوی فدراسیون جهانی، نام خسرو قمری کماکان به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران ثبت شده بود. این در حالی بود که 2 سال از پایان دوره ریاست قمری گذشته و به تازگی مشخص شده که وی به دلیل دوپینگ سازمان یافته در دوچرخه سواری ایران با محرومیت 4 ساله روبرو شده و از همین رو عدم تغییر نام او در سایت فدراسیون جهانی دوچرخه سواری بسیار عجیب به نظر می رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری مدتی پیش اعلام کرد اتحادیه جهانی نامه ای ارسال کرده که در آن نامه قید شده خسرو قمری رییس پیشین فدراسیون از کلیه فعالیت های دوچرخه سواری محروم است از این رو ایران باید تضمین دهد که او فعالیتی ندارد.

,

 پس از انتشار این نامه قمری عنوان کرد که اگر محروم است چرا همچنان نامش به عنوان رییس فدراسیون در سایت اتحادیه جهانی درج شده است؟ فدراسیون دوچرخه سواری نیز از با ارسال نامه ای  اتحادیه جهانی خواسته بود که دوره ریاست قمری بیش از 2 سال است که به پایان رسیده و این مدیر محروم هیچ مسئولیتی در فدراسیون دوچرخه سواری ایران ندارد و با توجه به اینکه قمری محروم است نام او را از سایت حذف کند. بر این اساس با تعامل مسئولان ورزش ایران با فدراسیون جهانی، در نهایت نام خسرو قمری از روی وب سایت فدراسیون جهانی پاک شد. پیش از این خسرو قمری به عنوان رییس و محسن سلگی به عنوان دبیر فدراسیون در سایت اتحادیه جهانی درج شده بود که هر دو نام حذف شد.

,

نکته عجیب و سئوال برانگیز اما دیلیت شدن کلیه اطلاعات مربوط به فدراسیون دوچرخه سواری ایران در سایت جهانی است. اکنون هم اتحادیه جهانی تمام اطلاعات مربوط به فدراسیون ایران را حذف کرده و این در حالی است که برای بقیه کشورها نام رییس، دبیر، آدرس فدراسیون و شماره تماس موجود است اما  برای ایران هیچ اطلاعاتی موجود نیست.

,

اگرچه حذف نام رئیس محروم سابق فدراسیون دوچرخه سواری واکنش بدیهی و قابل انتظار فدراسیون جهانی به نظر می رسید اما پاک شدن کلیه اطلاعات مربوط به ایران بسیار عجیب و سئوال برانگیز است. گویی هیچ تشکیلات به نام فدراسیون دوچرخه سواری در ایران وجود ندارد! این در حالیست که فدراسیون دوچرخه سواری ایران یکی از قدیمی ترین فدراسیون های تاسیس شده در ایران است که قدمتی نزدیک به 70 سال دارد و به نظر می رسد حذف اطلاعات فدراسیون ایران بیشتر یک اشتباه ناشیانه از سوی UCI بوده.

, UCI,

فدراسیون دوچرخه سواری ایران باید هر چه زودتر با ارسال نامه به فدراسیون جهانی خواستار اصلاح این اشتباه شود تا اطلاعات فدراسیون دوچرخه سواری ایران همانند سایر فدراسیون ها در سایت جهانی ثبت شود.

,

, ,

 

,

*دست و پا زدن متخلفین

, *دست و پا زدن متخلفین,

پس از برملا شدن محرومیت رئیس سابق و متخلف فدراسیون دوچرخه سواری ایران و ادعاهای عجیب و غریب او، فدراسیون ایران خواستار حذف نام او از سایت فدراسیون جهانی شد؛ اتفاقی که در نهایت رخ داد اما به نظر می رسد تیم متخلفین محروم دور تازه ای از فعالیت های خود را آغاز کرده اند تا ماجرا به همین سادگی به پایان نرسد.

,

فدراسیون جهانی در نامه خود به فدراسیون دوچرخه سواری ایران در راستای چرایی عدم تایید اساسنامه به 4 بند به طور مشخص اشاره کرده بود که بند سوم آن اشاره به برنامه ای داشت که در دوره ریاست قمری به عنوان «طرح سلامت» به بهانه مبارزه با دوپینگ برگزار شد و در اصل خود یک در راستای تشویق به دوپینگ بود!

,

کمیته انضباطی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در نامه خود تاکید کرده بود که فدراسیون، برنامه‌ای را تحت عنوان «طرح سلامت» اجرایی کرده اما به شکلی ناکارآمد و خلاف گزارش‌های ارسالی، اسناد موجود نشان می‌دهد که از زمان شروع این طرح با مدیریت قبلی فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران، در موارد مختلف و در مساله مبارزه با دوپینگ، به شکلی هدفمند اقدام کرده است.

,

در حقیقت یکی از دلایل اصلی این عدم تصویب اساسنامه از سوی UCI ماجرای «طرح سلامت» در دوره ریاست خسرو قمری است. در این طرح از سوی فدراسیون آزمایش خون برای غربالگری گرفته می‌شد، ولی روی آنها در آزمایشگاه‌هایی که زیر نظر وادا نبودند، آزمایش‌های مربوط به دوپینگ صورت می‌گرفت که این مصداق بارز تخلف است. فدراسیون این کار را انجام می‌داد تا اگر ورزشکاری مشکوک به دوپینگ است و نشانه‌ای از دوپینگ در بدنش وجود دارد، هرگز به تیم ملی و مسابقات معتبر دعوت نشود و کنار گذاشته شود. این بدان معناست که فدراسیون دوچرخه سواری برای جلوگیری از دوپینگ ورزشکارانش شخصا و پنهانی اقدام می کرده و ورزشکار دوپینگی را بدون محرومیت از تیم ملی کنار می گذاشته تا اینگونه صورت مساله را پاک کند!

, UCI,

این ماجرا حالا بهانه ای شده که کارگزاران این برنامه با نقش قبر اتفاقات آن دوره مدعی شوند که در اجرای این طرح تنها نبوده اند و این طرح جنجالی و تخلف آشکار یک تصمیم جمعی بوده که با همراهی اعضای هیات رئیسه و کمیته فنی وقت انجام شده و همه آنها صورتجلسه این طرح جنجالی را امضا کرده اند. از همین رو همه ای نفرات در تخلف صورت گرفته سهیم و دخیل هستند و از همین رو باید همه آنها نیز محروم شوند.

,

رسول هاشم کندی سرپرست فعلی فدراسیون یکی از همین نفرات است و تیم متخلفین قبلی قصد دارند که با پیش کشیدن این بحث به نوعی با سرپرست فعلی تسویه حساب کرده تا شاید فدراسیون جهانی سرپرست فعلی را نیز محروم کند. گفته می شود که در همین راستا نامه های مشکوکی به فدراسیون جهانی ارسال شده تا بلکه آقای رئیس سابق محروم با شریک تراشی برای خود، نفرات بیشتری را نیز درگیر پرونده و محروم کند. صرفنظر از اینکه این رفتارها خلاف منافع ملی کشور و البته دوچرخه سواری ایران است، باید از آقای رئیس متخلف پرسید که این صورتجلسه ها چگونه و با چه کیفیتی در دوره ریاست وی تنظیم شده و امضاها برای تایید اقدامات خلاف قانون آقای رئیس چگونه جمع آوری شده است. به نظر می رسد پاسخ به این پرسش کلیدی و روشن شدن این ماجرا می تواند این گره کور را باز کرده و به طور شفاف مشخص کند که چه نفراتی به شکل سازمان یافته کارگزار دوپینگ بوده و متخلف اصلی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه