رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به عدم نظافت و زیبایی اتوبوس های پایتخت گفت: این امر وظیفه شرکت واحد است و در صورت عدم اجرای آن تخلف صورت گرفته است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار تهرانپرس در خصوص نوسازی و بازسازی اتوبوسها در پایتخت اظهار کرد: این امر دارای مصوبه شورای شهر تهران است و شهرداری تهران موظف است که بی آر تی ها و اتوبوس های تک کابین شهر را بازسازی کند.
وی با اشاره به کمبودهای زیادی که در بخش حمل و نقل وجود دارد، خاطر نشان کرد: به وسیله بازسازی و نوسازی اتوبوس ها می توانیم آنها را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم در همین راستا شهردار محترم تهران طی گزارشی در صحن علنی شورا بیان کرد که ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.
تشکری هاشمی در ادامه تصریح کرد: البته در صورت لزوم باید نوسازی و بازسازی این ۵۰۰ دستگاه اتوبوس مورد بررسی قرار گیرد که آیا این کار انجام شده است و این اتوبوس ها توانستند به طور کامل وارد چرخه خدمت شوند یا خیر.
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به چرایی عدم نظافت اتوبوسهای پایتخت بیان کرد: این از وظایف شرکت واحد است که اتوبوسها نظافت کافی را داشته باشند. نظافت اتوبوسها یک وظیفه دائمی و مستمر است و اگر این اتفاق چه در بخش خصوصی و چه در بخش عمومی واقع شده باشد و ما شاهد این باشیم که نظافت و بهداشت و تمیزی اتوبوسها مدنظر نبوده قطعاً یک تخلف از مقررات حمل و نقل عمومی است.
وی با اشاره به وضعیت خوب نظافت اتوبوسهای تندرو در سطح شهر ادامه داد: امیدواریم مصادیق عدم نظافت اتوبوسها موردی باشد و به تمام ناوگان اتوبوسرانی تهران تعمیم نداشته باشد.
تشکری هاشمی در خصوص بازسازی و نوسازی اتوبوس توضیح داد: سطح بازسازی در حمل و نقل به سه سطح یک، دو و سه تعریف میشود که گاهی لازم است اتاق اتوبوس و یا صندلی و مبلمان آن تعویض گردد و گاهی نیز نیازی به تعویض و دور ریختن مبلمان و اتوبوس وجود ندارد و نیازی به جایگزینی نور نیست طبیعتاً این موضوع بستگی به سطح بازسازی دارد.
وی در پاسخ به پرسش که چرا اتوبوس های بازسازی شده از زیبایی بصری لازم برخوردار نیستند، بیان کرد: شاید مصادیقی شما به آن اشاره میکنید موردی بوده و هنوز به عمر نهایی آن اتوبوس نرسیده است، طبیعتاً باید از امکاناتی که داریم بهصورت حداکثر استفاده کنیم اما این به معنای این نیست که صندلی شکسته و اتاق های تصادفی و احیاناً وضعیت نامناسبی را حفظ کنیم!
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تمام موارد نوسازی و بازسازی اتوبوس ها دستورالعمل های خاص خود را دارد و در صورتی عمر مفید صندلی، تزیینات اتاق، و... به اتمام برسد حتماً باید نوسازی و جایگزین شود.
وی در پایان اظهار کرد: با توضیحات شما لازم شد یک بررسی میدانی دقیقتری صورت گیرد تا در صورتی که این موارد به بخش عمده ای از اتوبوسها تعمیم یافت در این خصوص تصمیمات لازم گرفته شود.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه