اخبار داغ

پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری؛

پیکر شهید "باب‌الله داودی" به آغوش مادرش بازگشت

پیکر شهید "باب‌الله داودی" به آغوش مادرش بازگشت
پس از ۳۸ سال انتظار، پیکر مطهر شهید باب‌الله داودی از شهدای شهر سگزآباد شهرستان بوئین‌زهرا شناسایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ پس از ۳۸ سال انتظار، پیکر مطهر شهید باب‌الله داودی از شهدای شهر سگزآباد شهرستان بوئین‌زهرا شناسایی شد.

غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان، با حضور در منزل شهید باب‌الله داودی، خبر شناسایی هویت این شهید گرانقدر را به مادر صبور ایشان اطلاع دادند.

حقایق‌پور در حاشیه این دیدار، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: مادران شهدای مفقودالاثر با سال‌ها چشم‌انتظاری و بی‌خبری از سرنوشت فرزندان عزیزشان، صبر را معنا کردند و تبدیل به مظهر صبوری و ایستادگی شدند.

وی با بیان اینکه شهید باب‌الله داودی، از جمله شهدای مفقودالاثر استان بود که پیکر مطهرش با انجام آزمایش DNA شناسایی شده است، افزود: این شهید گرانقدر یکم اسفند ۱۳۴۶ در شهر قزوین به دنیا آمد و تا دوم راهنمایی درس خواند.

این مقام مسئول عنوان کرد: شهید داودی گچکار بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، هفتم اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با اشاره به نحوه شناسایی پیکر مطهر شهید داودی عنوان کرد: پیکر مطهر این شهید سال ۱۳۹۴ در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست‌و‌جوی مفقودین به وطن بازگشت و از آن‌جا که فاقد مدارک شناسایی بود، به عنوان شهید گمنام در شهر چالان‌چولان شهرستان درود استان لرستان تدفین و به خاک سپرده شده است.

گفتنی است؛ در این دیدار روح‌الله عباسپور نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی امام جمعه شهر بوئین‌زهرا، محمدرضا شکوهی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، علی‌اکبر طریقی رئیس بنیاد شهرستان بوئین‌زهرا و جمعی از مسئولین شهرستانی و شهری حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه