اخبار داغ

دادستان صحنه خبر داد؛

کاهش جرایم در ماه های محرم و صفر

کاهش جرایم در ماه های محرم و صفر
علی شاماری, دادستان عمومی و انقلاب شهرستان صحنه گفت : در ماه های محرم و صفر و همچنین ماه مبارک رمضان وقوع جرم در جامعه کاهش چشمگیری دارد و این مهم به دلیل تبلیغ ارزش های اسلامی به خصوص امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی شاماری در گفتگو با امروله  اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ارزش های متعالی اسلامی ناب محمدی (ص)، نخستین گام در کاهش آسیب های اجتماعی و انواع جرم در جامعه است.

وی ادامه داد: در ماه های محرم و صفر و همچنین ماه مبارک رمضان وقوع جرم در جامعه کاهش چشمگیری دارد و این مهم به دلیل تبلیغ ارزش های اسلامی به خصوص امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

شاماری اضافه کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت عمومی و همگانی برای عموم مردم درمجموعه کشورهای اسلامی است ویک فریضه به دوش همه است که هر کجا هستند باید آن را پاس بدارند و به عنوان فریضه ای الهی به آن عمل کنند.

شاماری درصد قابل توجهی از آسیب های اجتماعی را در نتیجه خشونت و ناتوانی افراد در کنترل خشم دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با نرمی و لطافت توانست درمردم نفوذ کند وباید توجه داشت با خشونت جرم و جنایت تمام نمی شود بلکه پنهان می شود و کنترل آن بسیار سخت خواهد شد.

وی تهمت، افترا، بی آبرویی افراد ، گرایش به فحشا و انواع فساد اخلاقی و اقتصادی را به عنوان مصادیق منکرنام برد و گفت: انتخاب افراد با انگیزه، از درون هر دستگاه و نهاد به عنوان شورای امر به معروف و نهی از منکر شیوه مناسبی است و با آموزش دادن و مدیریت کردن صحیح می توان امور را پیش برد.

شاماری بیان کرد: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان طرح دوفوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم و در سال94 به تصویب رسید.

وی گفت: در این قانون، معروف و منکر عبارتند از هرگونه فعل، قول و یا ترک فعل و قولی که به‌عنوان احکام اولی و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین، مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان صحنه افزود: بر اساس ماده چهار این قانون، مراتب امر به معروف و نهی از منکر، قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت بوده و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت است.

وی تاکید کرد: احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند فضاسازی مناسب از سوی خانواده و بخصوص رسانه ها است که باید این فریضه الهی را جدی گرفته و با تولید آثار فاخر مردم را برای انجام آن مکلف کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه