اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

پیگیری ادعای وزیر بهداشت در خصوص اعتبارات کرونایی هستیم

پیگیری ادعای وزیر بهداشت در خصوص اعتبارات کرونایی هستیم
به گفته علی اکبر علیزاده, عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادعای وزیر بهداشت در خصوص عدم تخصیص اعتبارات کرونایی در دیوان محاسبات و کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه مجلس پیگیری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، درباره تخصیص یک میلیارد یورو به منظور مقابله با ویروس کرونا از صندوق توسعه اظهار داشت: رئیس جمهور از مقام معظم رهبری درخواست تخصیص یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا را داشته اما از سوی وزیر بهداشت نامه‌ای خطاب به سردار سلیمانی نوشته شد که از این مبلغ اظهار گلایه و نگرانی شد.

وی افزود: این مطلب به دلیل نوع کار و شکلی که انجام خواهد شد توسط دیوان محاسبات پیگیری می شود اما از آنجا که به تازگی مطرح شده در نخستین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه دنبال می شود.

علیزاده گفت: در حال حاضر وزیر بهداشت ادعا کرده که این اعتبار تخصیص داده نشده است که ساز و کار قانونی آن در دیوان محاسبات و کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این راستا وزیر بهداشت باید نسبت به ارائه اسناد اقدام ‌کند و دیوان محاسبات از نظر قانونی موضوع را پیگیری خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای ارزی جاری از محل صادرات، واردات و حوزه نفت تامین می شود که رئیس جمهور به این نتیجه رسید این درآمدها محدودیت هایی دارد بنابراین با نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست تخصیص یک میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی برای مقابله با بیماری کرونا را ارائه کرد.

علیزاده تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز  با توجه به اهمیت سلامتی مردم با این موضوع موافقت کردند.

وی درباره اینکه دولت به وظیفه خود عمل کرده یا خیر افزود: مطالبی که وزیر بهداشت مطلبی ارائه کرده باید بر اساس مستندات بررسی شود زیرا این یک مطلب جدید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه