اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد:

بیش از ۶۳ هزار دام در برابر تب مالت در اسدآباد واکسینه شدند

بیش از ۶۳ هزار دام در برابر تب مالت در اسدآباد واکسینه شدند
عادل بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیش بینی می‌شود امسال 40 هزار واکسن تب مالت و 190 هزار واکسن آبله به دام‌ها تزریق شود، گفت: تعداد 13 هزار و 512 رأس بره و بزغاله در برابر تب مالت و 50 هزار رأس در برابر آبله در اسدآباد واکسینه شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل بصیری‌محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌ و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون آبله و تب مالت در سطح واحدهای دامی روستاها، اظهار کرد: این طرح در راستای مهار بیماری‌های مشترک انسان و دام در سطح دامداری‌های سنتی و صنعتی دام‌های سبک روستاها در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد روستایی در سه منطقه، دام های عشایر و 6 گاوداری صنعتی همزمان با واکسیناسیون تب مالت تکه‌برداری گوش هم صورت می‌گیرد.

,

بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیش بینی می‌شود امسال 40 هزار واکسن تب مالت و 190 هزار واکسن آبله به دام‌ها تزریق شود، افزود: تعداد 13 هزار و 512 رأس بره و بزغاله در برابر تب مالت و 50 هزار رأس در برابر آبله واکسینه شده‌اند.

,

وی یادآور شد: واکسن بروسلوز در گروهای سنی دام سبک ماده برای اولین بار قبل از بارداری بر اساس اولویت‌بندی اعلام شبکه بهداشت و کانون سال‌های قبل روستاها تحت پوشش قرار می‌گیرد.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: بیماری آبله و تب مالت از بیماری‌های استراتژیک و مهم است که در صورت شیوع، خسارت اقتصادی فراوانی به دامداران و کشور وارد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه