اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

راهکارهای کلیدی حمایت از کودکان در روزهای کرونایی/ بچه‌ها را در معرض اخبار ناامیدکننده قرار ندهید

راهکارهای کلیدی حمایت از کودکان در روزهای کرونایی/ بچه‌ها را در معرض اخبار ناامیدکننده قرار ندهید
حسینعلی شیرازی گفت: به فرزندتان در خصوص کرونا واقعیت‌های دقیق در حد فهم‌شان را بگویید و آنها را در معرض اخبار ناامیدکننده قرار ندهید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شیرازی، روانشناس و مشاور خانواده در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بیماری کرونا ممکن است احساساتی مانند اضطراب، ترس یا عدم اطمینان را به وجود بیاورد و این احساساسات می تواند در کودکان بیشتر بروز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

وی ادامه داد: اگرچه همه کودکان به طرق مختلف با چنین احساساتی مواجه می شوند، این احساس می تواند در این زمان به جهت تعطیلی مدرسه، وقایع کنسل شده یا جدایی از دوستان پر رنگ تر باشد و آنها بیش از پیش احساس نیاز به تعلق خاطر و دوست داشته شدن داشته باشند.
 
شیرازی با اشاره به 6 راهکار برای والدین تا از کودکانشان در زمان شیوع بیماری کرونا حمایت کنند، اذعان: والدین باید با فرزندان خود گفت و گویی در مورد بیماری کرونا و نقش آنها در سالم نگه داشتن خودشان داشته باشند، در این گفت و گو می توانید اطلاعاتی مانند علائم این بیماری که بسیار شبیه سرماخوردگی و آنفولانزا است به آنها بدهید.

تشویق کودکان برای بیان احساسات
 
این کارشناس افزود: همچنین می توانید فرزندان خود را تشویق کنید که در صورت عدم احساس خوب بودن یا نگرانی نسبت به این ویروس به شما اطلاع دهند تا بتوانید به آنها کمک کنید. شما می توانید تاکید کنید که اگرچه ممکن است کودکان احساس نگرانی زیادی داشته باشند، ولی این بیماری در کودکان با علائم بسیار خفیفی بروز پیدا می کند و در بیشتر موارد قابل درمان است.
 
به گفته شیرازی، همچنین کودکان می توانند برای حفظ امنیت خود و دیگران و کنترل بهتر شرایط، مرتب دست های خود را بشویند و در بیرون از خانه صورتشان را لمس نکنند و تا حدی که ممکن است در منزل بمانند.

ابداع ساختار جدید برای زندگی
 
وی با بیان این که روال معمول زندگی را پیش بگیرید و به آن پایبند باشید، تصریح کرد: کودکان به ساختار احتیاج دارند، باید ساختار و روتین جدیدی برای زندگی ابداع کنید و برنامه جدیدی بسازید. این برنامه باید شامل تمام فعالیت های ضروری از جمله فعالیت های بدنی، ذهنی و تفریحی باشد.

این مشاور خانواده تصریح کرد: بسیار اهمیت دارد که در این فعالیت ها زمانی به ارتباط های مجازی با اعضای خانواده یا دوستان اختصاص داده شود، والدین می توانند با کمک خود کودکان این روتین  و ساختار جدید را بسازند.
 
وی با تاکید بر این که اجازه دهید کودک شما احساسات خود را داشته باشند، گفت: با تعطیلی مدارس، نمایش ها، مسابقات ورزشی و پارک های تکنولوژی به دلیل بیماری کرونا احتمال دارد کودکان احساس ناامیدی یا کسلی و ناراحتی کنند، بسیار مهم است که والدین کودکان را درباره داشتن چنین احساساتی سرزنش نکنند و احساسات آنها را بپذیرند، نکته ی حائز اهمیت پذیرش این احساسات و حمایت و همدلی والدین در این زمینه است.

لزوم مراقبت از اطلاعات ورودی کودکان
 
شیرازی با بیان این که مراقب اطلاعات ورودی کودکان باشید، اضافه کرد: اطلاعات اشتباه زیادی در مورد بیماری کرونا به کودکان می رسد، اینکه فقط به فرزندتان واقعیت های دقیق در حد فهم آنها را بگویید، کافی نیست زیرا شما فقط یک منبع اطلاعاتی کودکان هستید، همچنین کودکانتان را در معرض اخبار نا امید کننده قرار ندهید.
 
وی افزود: اگر فرزندانتان سئوالاتی دارند که پاسخ آنها را نمی دانید، از این فرصت استفاده کنید و با هم پاسخ سئوال را در وب سایت سازمان های معتبر مانند سازمان بهداشت جهانی یا یونیسف بیابید.

استفاده از انواع بازی های لذت بخش در خانه
 
این روانشناس بیان کرد: هنگامی که احساسات منفی در فرزندتان زیاد شد، می توانید با تغییر موقعیت و حواس پرتی، موضوعی که مورد علاقه وی است را پیش بکشید، از انواع بازی ها یا تقسیم کردن فعالیت های لذت بخش منزل این کار را انجام دهید.
 
شیرازی عنوان کرد: برای مثال می توانید از کودکتان بپرسید که آیا مایل است برای دسر یا پختن کیک بعد از شام به شما کمک کند؟ همچنین می توانید هر روز زمانی را برای بازی یا تماشای فیلم خانوادگی داشته باشید.
 
وی با اشاره به این که بر رفتار خود نظارت داشته باشید، گفت: اگرچه ممکن است والدین نیز اضطراب داشته باشند، اما باید بدانند که فرزندان ما علائم عاطفی را از ما می گیرند، در چنین زمانی، به والدین توصیه می شود تا اضطراب خود را مدریت کنند، چراکه کودکان بخش اعظمی از احساس امنیت را از والدین خود دریافت می کنند که این احساس امنیت برای رشد آنها ضروری است.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
, تشویق کودکان برای بیان احساسات,
,
,
,
,
,
, ابداع ساختار جدید برای زندگی,
,
,
,
,
,
,
,
, لزوم مراقبت از اطلاعات ورودی کودکان,
,
,
,
,
,
, استفاده از انواع بازی های لذت بخش در خانه,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه