اخبار داغ

گزارش تصویری/

تصاویر/ سالمندان کار

تصاویر/ سالمندان کار
شرایط «به زیستن» باید برای سالمندان فراهم شود تا این عزیزان در دوران سالمندی خود به «احتیاج‌های معیشتی» و «آرامش روانی لازمه» در زندگی برسند. از دیدگاه روانشناسی سالمندان به سه گروه جوان سن ۶۰ تا ۷۰ سال، میان‌سال ۷۱ تا ۸۰ و از ۸۱ به بالا سالمندان پیر تقسیم‌بندی می‌شوند. هرکدام از این سالمندان در هر گروه سنی نیازهای خاص خودشان را دارند و برنامه‌های خاص فرهنگی برای هر گروه از سالمندان نیاز است.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از کهن‌سالان  کشور با وجود رسیدن به سن بازنشستگی همچنان مشغول به کار هستند و احتمالاً عده‌ای از آنها نیز دارای حقوق بازنشستگی نیز نیستند و بااین‌حال مشغول به اشتغال به‌کار باوجود کهن‌سالی هستند. شرایط «به زیستن» باید برای سالمندان فراهم شود تا این عزیزان در دوران سالمندی خود به شرایط  «احتیاج‌های معیشتی» و «آرامش لازمه» در زندگی برسند. از دیدگاه روانشناسی سالمندان به سه گروه جوان سن ۶۰ تا ۷۰ سال، میانسال ۷۱ تا ۸۰ و از ۸۱ به بالا سالمندان پیر تقسیم‌بندی می‌شوند. هرکدام از این سالمندان در هر گروه سنی نیازهای خاص خودشان را دارند و برنامه‌های خاص فرهنگی برای هر گروه از سالمندان نیاز است که نیاز روانی، احساس نیاز به نشاط و امید زندگی، نیاز اجتماعی و مشارکت در زندگی گروهی و احساس امنیت، احتیاج‌های معیشتی و وضعیت مسکن و خوراک و پوشاک را در برمی‌گیرد.
برخی از این عزیزان با وجود کهولت سن همچنان مشغول به‌کار هستند تا از سویی درآمد لازمه زندگی خود را تأمین کرده و از طرف دیگر مشغول به‌کاری باشند تا آن‌ها را در ایام بازنشستگی و میانسالی سرگرم کند، عده از این عزیزان نیز داری حقوق بازنشستگی نمی‌باشند و برای تأمین مایحتاج زندگی خود است که کار می‌کنند. مسئولان و دولت‌مردان باید توجه قابل‌توجهی به این بخش از جامعه داشته باشند و برنامه‌های فرهنگی لازمه برای هر گروه سنی از این سالمندان را فراهم آورند تا شرایط بهتر زندگی کردن و آرامش روانی لازمه آنها تأمین شود، افزایش حقوق، مکان مناسب جهت حضور سالمندان در کنار هم، امکان درمانی تخصصی و مناسب و... از جمله اقداماتی است که باعث به زیستی زندگی این عزیزان می‌شود.
در این گزارش سعی شده است تصاویر برخی از این عزیزان که با وجود کهولت سن مشغول به کار هستند به اشتراک گذاشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه