اخبار داغ

استرس دانش آموزان قبل از سال تحصیلی:

اختلاف نظرها بر سر تخریب یک مدرسه در آستانه مهرماه بالا گرفت است

اختلاف نظرها بر سر تخریب یک مدرسه در آستانه مهرماه بالا گرفت است
چه بهتر بود که هر دو سوی ماجرا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید و در همان اوایل تعطیلات تابستان به گره گشایی این مسئله می پرداختند حال چه قرار بود مسئولان مجتمع آموزشی به قانون تمکین کنند و چه شهرداری به قانون عمل (یا برعکس) ، تا دانش آموزان بالای شهر شیراز نیز سال تحصیلی جدید را بدون استرس و دغدغه آغاز نمایند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از " عصر شیراز " از شمال غرب شیراز، همه چیز از تخریب بخش هایی از یک مدرسه در شمالغرب شیراز و ادعای سرگردانی 200 دانش آموز دورۀ اول متوسطه در آستانه آغاز سال تحصیلی 93-94 آغاز شد ؛ مجتمع آموزشی غیرانتفاعی مهر تابان در شمالغرب شیراز بالاتر از بیمارستان قلب کوثر و نرسیده به پل معالی آباد (بصیرت) و در نزدیکی محله های اعیان نشین یا همان بالای شهر شیراز قرار دارد . این مجتمع آن طور که مسئولان منطقه مورد نظر شهرداری شیراز می گویند بدون کسب مجوزهای قانونی و در محلی نزدیک به بزرگراه و گره ترافیکی شمالغرب شیراز تاسیس شده است و عبور و مرور دانش آموزان و و اولیای ایشان علاوه بر ایجاد معضلات ترافیکی ، ممکن است برای خود ایشان نیز خطرآفرین باشد ، همه این ها در حالی است که هیچگونه مجوزی از ابتدای فعالیت این مجتمع آموزشی برای تغییر کاربری ساختمان مسکونی به آموزشی داده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, " عصر شیراز ",

از سوی دیگر مدیر این مجتمع آموزشی ، تخریب بخش هایی از این مجتمع آموزشی را خلاف قانون دانسته و گفته است دو سال پیش کمیسیون ماده 100 رای داده است که واحد آموزشی به مسکونی برگردد و قسمت های ساخته شده تخریب شوند پس از آن در کمیسیون هم عرض نیز این رای تایید شد اما ما اعتراض خود را به این حکم به دیوان عدالت اداری فرستادیم که این دیوان در حکمی توقف رای صادره کمیسیون ماده 100 تا زمان رسیدگی به پرونده در سال 95 را صادر کرد . وی همچنین گفته است ابلاغیه دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای رای کمیسیون ماده 100 در حضور نماینده نیروی انتظامی به مسئولان شهرداری منطقه 6 ارایه شده بود .

,

 

,

, ,

 

,

با این حال مسئولان شهرداری منطقه 6 می گویند حکم کمیسیون ماده 100 در حالی اجرایی شده است که از چند ماه قبل مراحل قانونی طی شده بوده است . موسس این مدرسه از رای تمکین نکرده است و در مدت تعیین شده برای پیگیری مراحل قانونی اقدامی نکرده و پس از اجرای حکم در حال مظلوم نمایی است  ، در مورد حکم دیوان عدالت اداری نیز واحد حقوقی این شهرداری حکمی از دیوان عدالت اداری در ارتباط با این مدرسه دریافت نکرده است .

,

مهر تابان در " باغات گروه یک شیراز " ساخته شده بود ؟

, مهر تابان در " باغات گروه یک شیراز " ساخته شده بود ؟,

اما پس از بالا گرفتن اختلاف نظرها بر سر  تخریب یک مدرسه در شمالغرب شیراز و سرگردانی 200 دانش آموز دورۀ اول متوسطه  آن هم در آستانه مهرماه برای پیگیری این موضوع به شهرداری مراجعه نمودیم ؛ پاسخ مشروح روابط عمومی شهرداری منطقه 6 شیراز به سوالات ما که در قالب یک بیانیه ساخته و پرداخته شده است بسیاری از ابهامات این موضوع را روشن ساخت ، البته از سوی شهرداری ، وگرنه طرف دیگر ماجرا هنوز بر صحت دلایل خود باور دارد  .

,

اما پیش از هر چیز بهتر است بدانید گروه یک باغات شیراز نقش حیاتی و استراتژیک در تأمین اتمسفر تنفسی دارند و به نوعی ریه شهر شیراز محسوب می شود ، تغییر کاربری این باغات در حوزه تصمیم گیری شورای عالی شهرسازی کشور می باشد .

, اما پیش از هر چیز بهتر است بدانید گروه یک باغات شیراز نقش حیاتی و استراتژیک در تأمین اتمسفر تنفسی دارند و به نوعی ریه شهر شیراز محسوب می شود ، تغییر کاربری این باغات در حوزه تصمیم گیری شورای عالی شهرسازی کشور می باشد .,

پاسخ شهرداری : . . . (بخشی از متن حذف شده است) ، برخلاف ادعای مدیر این واحد آموزشی غیرانتفاعی که بصورت غیرقانونی و دور زدن قانون با از بین بردن قسمتی از یک باغ قدیمی و سرسبز اقدام به راه اندازی محیط آموزشی آن هم در بدترین نقطه کور ترافیکی و در یکی از شریان های اصلی و شاهراه ورودی به شهر شیراز از محور شمالغرب بصورت خلاف نموده و بدون درنظر گرفتن خطرات جانی برای دانش آموزان و اولیاء آنان هنگام ورود و خروج از آموزشگاه و عبور از عرض خیابان پرترافیک و حادثه خیز ، و کسب درآمد آنچنانی ، در محل باغی که مشمول گروه 1 باغـات می باشد و طبق مصوبات و ضوابط قانونی غیر قابـل تغییر کاربری ، تفکیک و احداث بنا می باشد و هرگونه بنایی چه مسکونی و چه آموزشی یا هر بنای دیگری به موجب قانون در آن ممنوع بوده و بایستی با متخلفین برابر ضوابط و مقررات برخورد قانونی شود .

,

اگر چه به ادعای مدیر آموزشی حکم کمیسیون ماده صد دو سال قبـل صادر شده است لیکن حکم بدوی کمیسیون در تاریخ 17/2/91 صادر شده و حکم کمیسیون هم عرض ( تجدیدنظر) در تاریخ 1/11/92 صادر و به موجب رأی بدوی قطعی گردیده و طی ابلاغیه های قانونی به ذینفع ابلاغ شده است و تا آخر وقت اداری روز پنج شنبه 20/6/ 93 هیچ حکم یا دستوری از مراجع قضایی به شهرداری اعم از شهرداری مرکزی و شهرداری منطقه ابلاغ نگردیده و ادعای شفاهی ایشان مبنی بر وجود و صدور دستور موقت آن هم به تاریخ 1/5/93 جهت عدم اجرای رأی کفایت نمی کند چرا که اولاً مجموعه شهرداری از وجود چنین دستوری بی اطلاع بوده ، ثانیاً خود ذینفع نیز اقدامی جهت ابلاغ قانونی آن نکرده است و از آنجا که ابلاغ اوراق قضایی طبق قانون می بایستی از طریق مبادی ذی ربط از جمله ابلاغات دادگستری صورت پذیرد که این روال قانونی طی نشده و برخلاف ادعای مدیر آموزشی موردنظر مبنی بر اینکه ، دستور موقت صادره از دیوان عدالت اداری تا سال 95 به ایشان اجازه فعالیت داده است نیز یک ترفند سوء استفاده از جوی است که بوجود آورده است درصورتی که در هیچ یک از آراء صادره از دیوان عدالت و خصوصاً دستور موقت ، « قید مدت » نمی شود و اگر دستور موقتی صادر شود تا تعیین تکلیف نهایی از سوی دیوان خواهد بود و النهایه با توجه به اینکه رأی صادره بدوی علاوه بر اعضاء کمیسیون توسط نماینده محترم قوه قضائیه و رأی هم عرض (تجدیدنظر) نیز توسط معاون محترم پیشگیری از جرائم امضاء و تأیید شده است و این شهرداری با قطعی شدن رأی و سپس اخذ دستور مقام قضایی معاون دادستان و رئیس مجتمع دادسرای فرهنگ شهر ( ناحیه یک شیراز ) با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به اجرای رأی قانونی برابر ضوابط و مقررات اقدام کرده است . . . ، (بخشی از متن حذف شده است)  .

,

 

,

, ,

 

,

گرچه هنوز کاملا معلوم نیست حق با کدام سوی این مسئله است اما چه بهتر بود که هر دو سوی ماجرا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید و در همان اوایل تعطیلات تابستان به گره گشایی این مسئله می پرداختند حال چه قرار بود مسئولان مجتمع آموزشی به قانون تمکین کنند و چه شهرداری به قانون عمل (یا برعکس) ، تا دانش آموزان بالای شهر شیراز نیز سال تحصیلی جدید را بدون استرس و دغدغه آغاز نمایند ، گرچه بر اساس آنچه از شهریه های مدارس غیرانتفاعی شنیده می شود اصولا کسانی که توانایی پرداخت چنین مبالغی را دارند دچار استرس و دغدغه نمی شوند چه آنکه گفته می شود حدود دو هفته ، آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان این واحد آموزشی عقب خواهد افتاد و حواشی بسیار دیگری از جمله نحوه و ساعت اجرای حکم ، مراجعه یا عدم مراجعه مدیران مجتمع آموزشی به شهرداری و نحوه برخورد مسئولان ، دلایل تمکین یا عدم تمکین به قانون ، وجود یا عدم وجود رای دیوان عدالت اداری  و . . . که بهتر است تا پایان ماجرا و روشن شدن همه ابعاد موضوع مسکوت بمانند.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه