اخبار داغ

ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه نروژ:

طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد، امکان توافق قبل از 3 آذر وجود دارد

طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد، امکان توافق قبل از 3 آذر وجود دارد
وزیر امور خارجه کشورمان گفت : در صورتی که طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد امکان رسیدن به توافق حتی قبل از 3 آذر وجود دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک با بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ دیدار نمود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

در این ملاقات آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 و همچنین تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه فی ما بین مورد گفتگو قرار گرفت.

,

ظریف در این ملاقات اظهار داشت: در صورتی که طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد امکان رسیدن به توافق حتی قبل از 3 آذر وجود دارد.

,

وی با اشاره به آخرین تحولات مربوط به عراق اظهار داشت: در شرایطی که امنیت عراق در مرکز و شمال این کشور توسط گروه تروریستی داعش مورد تهدید قرار گرفت جمهوری اسلامی ایران کمک‌های خود را بلافاصله روانه آن کشور کرد.

,

وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد برخی از کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای در برخورد با تحولات منطقه مهم و استراتژیک خاورمیانه و بویژه سوریه و عراق را به دور از واقع بینی توصیف و بر ضرورت اصلاح این رویکرد و توجه به خواست و انتخاب ملت ها تاکید کرد.

,

وی تهدید گروههای تروریستی فعال در منطقه را جدی دانست و افزود: از این سیاست توهم آمیز که با تقویت یک گروه تروریستی قادر به دفع تهدیدات گروه تروریستی دیگری باشیم باید پرهیز کرد.

,

بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ  نیز در این دیدار ضمن تصریح بر نفوذ و نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت اگر هشیاری و دخالت بموقع ایران در مقابله با تهدید گروه داعش نمی بود این گروه بر بسیاری از مناطق مهم و استراتژیک سوریه و عراق سلطه می یافت.

,

وی روابط دو جانبه بین دو کشور را رو به پیشرفت و گسترش توصیف کرد و افزایش تماسهای فیمابین را فرصتی مناسب برای تقویت مناسبات فیمابین در حوزه های مختلف دانست.

,

وزیر امور خارجه نروژ در پاسخ به تاکید ظریف مبنی بر توجه بیشتر به حل مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم آن کشور و ضرورت حل آنها وعده داد این موضوع را با جهات ذیربط  در کشورش پیگیری و در جهت حل آنها تلاش کند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه