اخبار داغ

بهترین نان برای دیابتی ها

بهترین نان برای دیابتی ها
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نتایج تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که مصرف نان‌های سبوس‌دار باعث جلوگیری از کاهش ناگهانی قندخون در افراد دیابتی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،  به نقل از ایسنا، دکتر بیدارپور اظهار کرد: مصرف روزانه ۳۰ تا ۴۰ گرم سبوس برای افراد دیابتی الزامی است که بخشی از آن را می‌توان با مصرف نان‌های سبوس‌دار تامین کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


به گفته وی، نان سبوس‌دار به دلیل جذب آب زیاد در ایجاد احساس سیری موثر و با کاهش جذب چربی موجب پایین آمدن چربی خون و کلسترول می‌شود. سبوس همچنین با افزایش حرکات سیستم گوارشی باعث هضم غذا شده و از یبوست جلوگیری می‌کند.

رییس مرکز بهداشت استان کردستان همچنین با اشاره به اینکه سبوس گندم سرشار از ویتامین‌های گروه B ،E و حاوی مواد معدنی آهن، کلسیم، فسفر، روی، منیزیم، سلنیوم و فیبرهای محلول و غیرمحلول است، افزود: هرچه میزان سبوس در آرد گندم بیشتر باشد به همان میزان آرد از ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری برخوردار است.

بیدارپور در ادامه گفت: نان‌های سفید به زمان کمتری برای هضم نیاز دارند. در نتیجه با مصرف این نوع نان افزایش ناگهانی قندخون رخ داده و بدن مجبور به ترشح انسولین بیشتری می‌شود.

به گفته وی، با تاثیر انسولین، قند بیشتری به سمت سلول‌ها رفته، قندخون به طور ناگهانی افت می‌کند و منجر به عوارضی از قبیل نداشتن تمرکز، خستگی، آشفتگی‌های روحی و تمایل به پرخوری، چاقی و بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی نظیر دیابت، فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه