اخبار داغ

میوه هایی برای افزایش ایمنی بدن

میوه هایی برای افزایش ایمنی بدن
‌یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف روغن زیتون همراه غذا و همچنین سیب می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، مریم شیرمستی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایسنا اظهار کرد: در آستانه فصل پاییز و با روند تغییر دما افراد در معرض سرماخوردگی قرار می‌گیرند. بنابراین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند امکان ابتلا به سرماخوردگی را کاهش داده و دوران بیماری را کوتاه کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی با تاکید بر اینکه نباید در فصل سرما نوشیدن آب و نیاز بدن به مصرف مایعات را فراموش کرد، افزود: در روزهای پاییز و برای تقویت سیستم ایمنی مصرف روزانه شش لیوان آب ضروری است.

این کارشناس تغذیه به افراد توصیه کرد که در روزهای پاییز از مصرف خوراکی‌های خیلی شیرین خودداری کنند چراکه این خوراکی‌ها سبب التهاب در بدن شده و فضا را برای بیماری‌های ویروسی از جمله سرماخوردگی مهیا می‌کنند.

شیرمستی به تاثیر میوه و سبزیجات در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز اشاره کرد و سیب را یکی از مهم‌ترین میوه‌هایی دانست که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

وی یادآوری کرد: مصرف انواع مرکبات، لیموشیرین و ... نیز به دلیل محتوای بالای ویتامین C می‌تواند به پیشگیری از سرماخوردگی و کاهش دوران بیماری کمک کند.

به گفته این کارشناس تغذیه افراد خصوصا کودکان در حال رشد می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی از انواع آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنند.

شیرمستی مصرف روغن زیتون همراه غذا را نیز در پیشگیری از سرماخوردگی موثر دانست.

وی دم نوش نعنای رقیق و همچنین شربت آبلیمو و عسل را نیز برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم تنفسی مفید دانست.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه